TRADE MARKETING COORDINATOR page is loadedTRADE MARKETING COORDINATORApplylocationsSevillatime typeFull timeposted onPosted 20 Days Agojob requisition idJR-042036Responsable de la ejecución promocional en la DR de Sevilla, siendonexo de uniónentre las estrategias de las marcas y el mercado. Buscando activamente oportunidades y ejecutando la actividad deTradey Marketing con excelencia.Ser el embajador de las marcas de Pernod Ricard en el punto de venta y conectar con el consumidor.Reportando alRegionalTrade Marketing Manager, sus funciones serán:Implementacióndelmodelodellegadaa lahosteleríay alconsumidordefinidoporlacompañíaLiderar toda la actividad deTradey de Marketing en la región trasladando las estrategias nacionales y de marca a la zona y capitalizando las oportunidades regionalesResponsabilidad sobre la adaptación de la estrategia y recursos nacionales con las oportunidades recibidas por parte del equipo comercial en la DRTrasladodelconocimientodelpuntode venta y delmercadoa centralColaboracióncon elequipode ventasDeteccióndenuevasoportunidadespara laregiónParticipaciónen lacreaciónde planescomerciales(ventas+trademarketing)Gestion delpresupuestoycuposasignadosa laregiónGestióndelmaterialPLVGestióndelequipodepromotoresSeguimientoyevaluacióndetodaslasaccionesrealizadasPerfil requerido:Diplomado o Titulado universitario (Grado/Licenciatura) o experiencia mínima de 2 años en puestos de Trade Marketing,Comercial y/o Marketing en empresas de gran consumoSe valorará nivel alto de inglésDominio dePowerPoint y Excel y habilidades para diseñar y optimizar losreportingsactuales y sistemas asociadosDisponibilidad para trabajar en grandes eventos durante el fin de semana ocasionalmenteProactividad y dinamismoOrientación al cliente interno/externo y flexibilidadExcelentes habilidades sociales y comunicativasFacilidad para trabajar en equipoGran capacidad de planificación y organizaciónPolivalenciaCapacidad resolutivaJob Posting End Date:2024-05-24Target Hire Date:2024-06-01Target End Date:About UsPernod Ricard is the No.2 worldwide producer of wines and spirits with consolidated sales of €8,448 million in FY20.Created in 1975 by the merger of Ricard and Pernod, the Group has developed through organic growth and acquisitions: Seagram (2001), Allied Domecq (2005) and Vin&Sprit (2008). Pernod Ricard, which owns 16 of the Top 100 Spirits Brands, holds one of the most prestigious and comprehensive brand portfolios in the industry, including: Absolut Vodka, Ricard pastis, Ballantine's, Chivas Regal, Royal Salute, and The Glenlivet Scotch whiskies, Jameson Irish whiskey, Martell cognac, Havana Club rum, Beefeater gin, Malibu liqueur, Mumm and Perrier-Jouët champagnes, as well Jacob's Creek, Brancott Estate, Campo Viejo, and Kenwood wines.Pernod Ricard's brands are distributed across 160+ markets and by its own salesforce in 73 markets. The Group's decentralised organisation empowers its 19,000 employees to be true on-the-ground ambassadors of its vision of "Créateurs de Convivialité." As reaffirmed by the Group's strategic plan, "Transform and Accelerate," deployed in 2018, Pernod Ricard's strategy focuses on investing in long-term, profitable growth for all stakeholders.The Group remains true to its three founding values: entrepreneurial spirit, mutual trust, and a strong sense of ethics, as illustrated by the 2030 Sustainability and Responsibility roadmap supporting the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs), "Good times from a good place." In recognition of Pernod Ricard's strong commitment to sustainable development and responsible consumption, it has received a Gold rating from Ecovadis.Pernod Ricard is also a United Nation's Global Compact LEAD company.#J-18808-Ljbffr